Tänään lähdettiin heti aamusta käymään minun työpaikalla, sairaalassa. Siellä olikin paljon ihania ihmisiä ja kaikki saivat Mindyltä yhtä iloisen tervehdyksen. Mindy oli tosi reipas vieraassa paikassa. Sitten kun mentiin minun työhuoneeseen, se kopsahti työtuolin alle nukkumaan. Kotiin käveltiin (suuren osan matkaa Mindy oli  kyllä sylissä), nähtiin lisää ihmisiä ja kaikille häntä heilui. Olipas tytteli väsynyt, kun lopulta päästiin kotiin.

Illan suussa lähdettiin sitten käymään eläinlääkäri Akuutissa vaakalla. Halusin Mindylle tarkan painon, kun tuo oma kotivaaka näyttää vähän sinne päin. Mindy painoi 5.8 kg. Sillä on nyt jalat venähtäneet ja pentu-pyöreys alkaa hävitä. Kaupungin vilinää siinä myös seurattiin, eikä autot, pyöräilijät, rullaluistelijat, tms. hetkauttaneet Mindyä.

Viime päivinä olen harjoitellut Mindyn kanssa naksutin-juttuja. Olen naksulla vahvistanut istumisesta ja kontaktia, joita Mindy tarjoaa tosi hienosti eri tilanteissa. Istuminen ja kontakti vaaditaankin nyt eri tilanteissa, mm. sisällä tullessa, häkistä tullessa ja tietysti ennen ruoan saantia. Perusasennon alkeita on myös otettu niin, että Mindy istuu ja minä asetun siihen oikeaan kohtaan ja siinä sitten naksutellaan ja palkataan. Nämä pienet toko-treenin alkeet ovat todella lyhyitä, muutaman minuutti, ja kerran tai pari päivässä. Ja lopuksi aina leikitään. Mindy on myös opetellut ei-sanaa ja hienosti se senkin alkaa oppia. Luoksetuloa on myös harjoiteltu, se on tosi tärkeä ja mukava asia.